در حال بارگذاری ...
یادداشت حمید پور آذری به بهانه اجرای نمایش" سفید برفی ..."

وقتی خراب کردن عنصر اصلی است

حمید پور آذری کارگردان تئاتر به بهانه اجرای نمایش " سفید برفی و هفت کوتوله " در یادداشتی از عوامل اجرایی نمایش تقدیر کرد .
به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر ، در یادداشت پور آذری آمده است : مدت هاست در گیر این پرسش هستم. آیا هر آنچه از ذهن و درون شخص ما عبور نمی کند ، به صرف متفاوت بودن با دیگر گونه های تئاتر می تواند تئاتر تجربی نام بگیرد؟
تئاتر تجربی اندیشه جسورانه ای است که از صافی درون عبور می کند و بر صحنه جان می گیرد . تئاتری که در آن محافظه کاری جایی ندارد .تئاتری که درآن خراب کردن عنصر اصلی است . البته خراب کردنی که به دنبال خود ساختی دیگر را به همراه دارد. ساخت وسازی که با زایش های فراوان از جنس دیگری است .
خلاقیت ، کشف ، جنون و دیوانگی ، صداقت ، زندگی جمعی ، تمرین و صبوری ابزاری برای شگفت زده کردن تماشاگر ومهم تر از آن ، خود گروه اجرایی است .
هستند کسانی که اهداف خود را در این مسیر جستجو می کنند وفکر می کنم نصیر ملکی جو می تواند یکی از آنها باشد . " در اکتبر 1815 آزاد شد ؛سال 1796 وارد آنجا شده بود به جرم شکستن یک شیشه و برداشتن یک نان " و " سفید برفی و هفت کوتوله والت دیسنی 1937" دو نمایشی هستند که ملکی جو آنها را اجرا کرده است .
ویژگی هر دو نمایش ، نوعی اقتباس است که صورت گرفته . اقتباسی که تنها یک اسم و مفهوم کلی از آن باقیمانده و این یعنی جسارت عبور کردن از اثر . تئاتر تجربی ، تئاتر اشتباهات است و کسانی که از اشتباهات نترسند ، قطعا سهم بیشتری از این اتفاق ناب خواهند برد.
لازم به یاد آوری است نمایش " سفید برفی و هفت کوتوله " تا چهارم شهریور در دو نوبت و در ساعت های 19 و 20:30 در کارگاه نمایش به روی صحنه می رود.




نظرات کاربران (2)