در حال بارگذاری ...
بازیگر نمایش زمستان 66 :

متن های پیشنهادی محمد یعقوبی را بدون مطالعه قبول می کنم

بازیگر نمایش زمستان 66 که این روزها به کارگردانی محمد یعقوبی در تالار چهار سو به صحنه رفته است از انگیزه های خود برای بازی در این نمایش گفت .
به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر ، علی سرابی با بیان این مطلب افزود : بازی در نمایش زمستان 66 پنجمین تجربه ای است که با محمد یعقوبی داشتم این در حالی است که به عنوان بازیگری که خود را متعلق به هیچ گروه نمایشی نمی دانم باید بگویم کار در کنار محمد یعقوبی به دلیل تفاهمی که حین تمرین و اجرا باهم داریم یکی از لذت بخش ترین تجربه های من در عرصه بازیگری است .
وی افزود : کار در کنار محمد یعقوبی این امتیاز را دارد که دیگر لازم نیست مسائل اضافه در حین تمرین به گروه دائما از طرف کارگردان به گروه بازیگران گوشزد شود چرا که همه بازیگران آشنا با سیستم کارگردانی وی از قبل می دانند که چه باید بکنند و این خود دلیل واضح و آشکاری برای همکاری چند باره من با این کارگردان تئاتر است .
بازیگر نمایش زمستان 66 ادامه داد : دو کارگردان هستند که من بدون اینکه قبل از تمرین مطالعه ای روی نمایشنامه های پیشنهادیشان داشته باشم بازی در آن نمایش را می پذیرم . یکی از این کارگردانان محمد یعقوبی است که همواره بدون درنظر گرفتن جایگاه خود در اثر بازی را در آن را می پذیرم .
وی خاطر نشان کرد : با اینکه مردهای نمایشنامه زمستان 66 شخصیت های منفعلی هستند که کمتر از شخصیت های زن در داستان نمایش تاثیر دارند اما من با کمال میل پذیرفتم که در این اثر هم به عنوان بازیگر حضور داشته باشد . البته کارگردان تلاش کرده این اثر و وشخصیتها با اجرای چند سال گذشته این نمایش رنگ و لعاب جدید تری داشته باشد .
سرابی در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به بازتولید این اثر نمایشی که چند سال گذشته با گروهی دیگر از بازیگران به صحنه رفت ، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه نمایش زمستان 66 در ردیف اولین کارهای یعقوبی در تئاتر بوده و البته در زمان خود توانست با بازی بازیگرانی چون رحیم نوروزی و پانته آبهرام درخشش قابل توجهی داشت اما در نظراتی که من از تماشاگران طی این چند روز اولیه اجرا جویا شدم مطلع شدم که این شیوه هم مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است .
وی افزود : اجرای اولیه نمایش زمستان 66 در زمانی که نمایش های اغراق آمیز در صحنه تئاتر اجرا می شد اتفاق جدیدی بود که هم در عرصه کارگردانی ، هم در عرصه محتوا و هم در عرصه بازیگری بسیاری از کلیشه ها را شکست وتبدیل به اثری پرمخاطب شد اما نکته حائز اهمیت در این میان تغییر نگاه یعقوبی به مقوله تئاتر در طی این چند سال است که به طور حتم تجربه های زیادی را به او اضافه کرده بنابراین گمان می کنم باز تولید این نمایش از درجه کیفی بهتری برخوردار باشد .
سرابی در باره شیوه بازیگری خود درا ین نمایش هم گفت : بسیاری از دوستان قبل از تمرین نمایش پیشنهاد دادند که تله تئاتر زمستان 66 و اجرای قدیمی این نمایش با بازی رحیم نوروزی را بینیم تا به نقاط قوت و ضعف بازی های بیشتر پی ببرم اما من نپذیرفتم چرا که معتقدم اگر رحیم نوروزی توانست صورت مثبتی از نقش را به مخاطب ارائه کند پس من هم می توانم با نگاه جدید تری به متن از عهده نقش بربیایم که امیدوارم چنین باشد .




نظرات کاربران (1)