در حال بارگذاری ...
با حضورجوانمرد،سمندریان،برومند،تیموریان،مهندس‌پور و...

همایش«پاییز» مکتب تهران برگزار می‌شود

دومین همایش کارگاه‌های متمرکز تئاتر با عنوان همایش «پاییز» و با محوریت موضوع «شخصیت» توسط موسسه فرهنگی هنری «مکتب تهران» برگزار می‌شود.
در این همایش که آذر ماه امسال زیر نظر جلال تهرانی برگزار می‌شود،هنرمندانی همچون عباس جوانمرد،حمید سمندریان،مرضیه برومند،محمود استادمحمد،فرهاد مهندس‌پور،فرهاد آییش،آتیلا پسیانی،رویا تیموریان،پرویز پورحسینی،قطب‌الدین صادقی، جعفر والی،حمید امجد و...کارگاه‌های گوناگونی را برپا می‌کنند.
این همایش شامل مجموعه کارگاه‌هایی مانند «بازیگر و شخصیت»،«کارگردان و شخصیت»،«نقد شخصیت» و...است.
بر این اساس کارگاه«بازیگر و شخصیت» با حضور استادانی همچون مرضیه برومند،پرویز پورحسینی،رویا تیموریان،ایرج راد،سیامک صفری و جعفر والی برپا می‌شود.
کارگاه «کارگردان و شخصیت» نیز با حضور هنرمندانی چون فرهاد آییش،آتیلا پسیانی،عباس جوانمرد،حمید سمندریان و فرهاد مهندس‌پور برگزار می‌شود.
در کارگاه«نقد شخصیت» هم استادانی مانند سعید اسدی،رحمت امینی،محمدرضا خاکی،مسعود دلخواه و قطبالدین صادقی آموزش هنرجویان را بر عهده دارند.
«شخصیت در نمایش‌نامه» عنوان کارگاهی است که با حضور نمایش‌نامه‌نویسانی چون محمود استادمحمد،حمید امجد،جلال تهرانی،عبدالحی شماسی،افروز فروزند،احسان فلاحت‌پیشه،امیر رضا کوهستانی،حسین کیانی،محمد میرعلی اکبری و محمد یعقوبی برگزار خواهد شد.
در این همایش کارگاه «شخصیت در تئاتر کودک» با حضور هنرمندانی چون بهرام جلالی،فایزه فیض‌شیخ‌السلام،محمد عاقبتی،حسین فدایی‌حسین و اکرم قاسم‌پور برپا می‌شود.
در کنار این کارگاه‌ها، هنرمندانی مانند عادل بزدوده،مریم سعادت،زهرا صبری و مریم معینی هم کارگاه «شخصیت در تئاتر عروسکی» را برگزار خواهند کرد.
«ساخت شخصیت در ماسک» با حضور بیژن نعمتی،«شخصیت اشیا در تئاتر آیینی بعد از مدرن» با حضور حمیدرضا اردلان،« صدای شخصیت» با حضور پیوند معراجی، «شخصیت در دکور» با حضور سیامک احصایی و«شخصیت نور» با حضور فرشید مصدق دیگر کارگاه‌هایی است که در این همایش برگزار خواهد شد.
همچنین در تداوم همایش اول «مکتب تهران» که تابستان امسال برگزار شد، هنرمندانی مانند پیام دهکردی،حمید پورآذری،رضا کوچک‌زاده،حسین مهکام و روزبه حسینی کارگاه‌های خود را با موضوع شخصیت ادامه خواهند داد.
بر این اساس دهکردی کارگاه«کشف شخصیت در گذر از بدن و بیان فانتزی»،پورآذری کارگاه«تمرینی برای شخصیت‌پردازی از ایده تا اجرا» و رضا کوچک‌زاده کارگاه «خوانش فنی نمایش‌نامه(شخصیت)» را برگزار می‌کنند.
«شخصیت در نقطه جوش درام» عنوان کارگاهی است که با حضور حسین مهکام برگزار می‌شود. روزبه حسینی هم کارگاه خود را با موضوع «شخصیت در قصه،شعر و نمایش‌نامه» ادامه می‌دهد.
این کارگاه‌ها مختص هنرجویان دوره اول نیست و هنرجویان جدید می‌توانند برای شرکت در این کارگاه‌ها ثبت‌نام کنند.
همچنین گروه تئاتر «لیو» با برگزاری کارگاه«بازیگر حول محور شخصیت» با این همایش همکاری دارند.
جدول برنامه‌های این همایش بر سایت موسسه فرهنگی هنری «مکتب تهران» به نشانی اینترنتی:maktabetehran.com در دسترس متقاضیان است.




نظرات کاربران (1)