در حال بارگذاری ...
استقبال تماشاگران از نمایش تراس

نگاه طنز آمیز و نقادانه به روابط ناپایدار و شکننده انسان ها در جامعه

نمایش تراس با از آغاز اجراهای خود در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر با استقبال قابل توجه تماشاگران مواجه شده است .
به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر ، این اثر نمایشی که از جمعه هشتم آبان ماه ساعت 19:30 با بازی ( به ترتیب ورد صحنه ) الهام پاوه نژاد ، فریدون محرابی . بهاره رهنما ، مریم سعادت . مسعود دلخواه . مهران رنجبر و امیررضا وزیری به صحنه رفته است ، تاکنون با استقبال قابل توجه تماشاگران مواجه شده است.
محمدرضا خاکی در یاداشتی به بهانه اجرای این اثر نمایشی در تالار اصلی نوشته است :
نمایشنامه تراس را ژان کلود کریر نمایشنامه نویس شهیر فرانسوی در سال 1997 نوشته است .
این نمایشنامه پس از انتشار مورد توجه کارگردانان بسیاری قرارگرفت و تاکنون اجراهای متعددی از آن در فرانسه و سایر کشورها صورت گرفته است .
این اثر نمایشی پس از اولین اجرا در تئاتر آنتوان پاریس ، به عنوان یکی از بهترین نمایش های سال برای دریافت جایزه مولیر بهترین نمایش سال 1997 در نظر گرفته شد .
تراس در کلیت خود نمایشگر نگاه طنز آمیز و نقادانه کری یر به روابط ناپایدار و شکننده انسان ها در جامعه هاست . روابط ناپایداری که صرفا به خاطر منافع شخصی شکل می گیرند و چون عاری از اصالت و عشق حقیقی هستند ، بی دوام و ناپایدارند .
در این اثر نمایشی نویسنده ضمن اشاره به تنهایی انسان ها ، راه حل های موقتی ، هوس آلود و غیر متعارف برای گریز از این تنهایی را مورد بررسی نقادانه قرار می دهد و اساسا مفهوم عشق ، ازدواج ، خانواده ، هویت از دست رفته را در جوامع غربی به شدت مورد انتقاد قرار می دهد .




نظرات کاربران