در حال بارگذاری ...
رییس یونیمای جهانی بعد از تماشای نمایش " با پرهای نرم بر ماه پیشانی ات ..."

هرگز انتظار چنین خلاقیت قابل توجهی را نداشتم

رییس یونیمای جهانی شامگاه گذشته ـ 19 آبان‌ ماه ـ از نمایش «با پرهای نرم برماه پیشانی‌ات تاج نوزادی می‌بافد» به طراحی وکارگردانی مریم معینی دیدن کرد و فضای اجرایی این نمایش را ستود.
به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر این نمایش که یک اثر زنده عروسکی برای گروه سنی بزرگسال است، براساس منطق‌الطیر عطار نیشابوری توسط نسیم احمدپور نوشته و دراماتورژی شده است.
ژاک تئودر که به تازگی به ایران سفر کرده، پس از تماشای این نمایش با گروه اجراکننده دیدار کرد و آنها را برای شکل بدیع اجرایی و فضای ایجاد شده در این نمایش عروسکی مورد ستایش و تشویق قرارداد و گفت: هرگز فکر نمی‌کردم گروهی از زنان ایرانی بتوانند در کنارهم با خلافیت قابل توجهی این شکل از نمایش عروسکی را به صحنه ببرند.
«با پرهای نرم بر ماه پیشانی‌ات تاج نوزادی می‌بافد» یک اجرای برانکو(سیاه) است، که در آن از عروسک‌های متفاوت و جدیدی استفاده می‌شود.این عروسک‌ها توسط هادی عرب نرمی طراحی شده است و حوریسا تفرشی، سوسن دلاوری، مرضیه سرمشقی، سیما شیبانی، سمیه صادق‌پور، المیرا طالبی، فرزانه عاقلی، پریا علی محمدی، حوریه کریمی، الهام کلانتری، سپیده محمدپور، آرتپای مراد علی بیگی و مرضیه نادری بازیگران و جان‌دهندگان عروسک در این نمایش هستند.
عل معینی نیز آهنگسازی اجرا را به عهده دارد.
این نمایش هر روز به غیر از شنبه‌ها ساعت 19 و 45 دقیقه در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود.
یونیما؛ انجمن جهانی و بین‌المللی نمایشگران عروسکی است که نمایندگان آن از میان نمایشگران عروسکی هر کشور انتخاب می‌شوند و در حال حاضر ژاک تئودر، رییس یونیمای جهانی است.




نظرات کاربران