در حال بارگذاری ...
در گفتگو با آهنگساز نمایش « ملاقات بانوی سالخورده» مطرح شد

معجونی از حس های مختلف برای همزاد پنداری با تماشاگر

آهنگسازنمایش « ملاقات بانوی سالخورده» معتقد است موسیقی این اثر نمایشی معجونی از حس های مختلف برای همذات پنداری با تماشاگر است.

به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، کوروش سروش درباره تجربه آهنگسازی نمایش « ملاقات بانوی سالخورده» با بیان این مطلب افزود: تقریبا چند روز به اجرای عمومی این نمایش باقی نمانده بود که من از سوی کارگردان نمایش برای آهنگسازی نمایش دعوت شدم و باید بگویم شرایط بسیار دشواری بود که بتوانم در این چند روز باقیمانده قطعاتی را برای فضای مورد نظر کارگردان آماده کنم .

وی ادامه داد: اولین قطعه ای که برای نمایش آماده کردم مربوط به قطعه « تک شاخ » بود که در این اثر نمایشی تبدیل به کاراکتر اصلی شد و من وقتی با هادی حجازی فر پیرامون فضای ذهنی او از نمایشنامه « ملاقات بانوی سالخورده» گفتگوهایی را انجام دادم متوجه فضای زیبای ذهنی او شدم و این برای من فضای خوشایندی را به وجود آورد که بتوانم در ارائه قطعات خلاقیت بیشتری را به کار برم .

البته نگاه متفاوتی که هادی حجازی فر به این اثر نمایشی داشت باعث ایجاد فضایی فانتزی شد که من سعی کردم بر اساس یک فضای گروتسک کار را به سمتی ببرم که این متفاوت بودن نیز در موسیقی نمایش نیز حس شود به طوری که در قطعه « آواز کفش زرد بزرگ» تماشاگر مشاهده می کند موسیقی بر خلاف داستان بسیار غمگینی که دارد کاملا شاد نواخته شده است و این همان فضای گروتسکی که مد نظرم بود و من سعی کردم با این مبنا نوعی از ملودی را به کار ببرم که معجونی از حس های مختلف باشد که در نهایت با تماشاگر همذات پنداری کند.

سروش توضیح داد: تجربه آهنگسازی نمایش « ملاقات بانوی سالخورده» تجربه خیلی خوبی برای من بود و با اینکه من حتی چند روز بعد از اجرا قطعه ها را به اجرای عمومی رساندم و می توان گفت شرایط بسیار سختی بود اما به هر ترتیب تجربه ای فراموش نشدنی بود که آن را فراموش نخواهم کرد.

نمایش « ملاقات بانوی سالخورده» نوشته فردریش دورنمات به کارگردانی هادی حجازی فر و بازی صادق ملکی، آرش (علی) فلاحت پیشه، پریناز لطف‌اللهی، فرهاد تفرشی، علیرضا مدنی، محمد بابایی، امیر ذکی‌پور، محمد عسکری، مینا درودیان، مینا شجاعیان، محمد روشنی، حسن زارع و بهناز نادری و عروسک گردانی مهرسان صفاریان، حامد ذبیحی، حامد جعفری‌کیا، حسین دیوان، سجاد هاشمی، سینا رستگاری، سعیده رمضان زاده، شیما عرب، مژگان حسینی، نگین کشفی، شاپرک شاهدی و لیلا احمدی ساعت 19 با مدت زمان 80 دقیقه و قیمت بلیت 20 هزار تومان پذیرای تماشاگران تئاتر خواهد بود.

برای کسب آخرین اطلاعات و اخبار تئاتر شهر به سایت این مجموعه به آدرس www.teatreshahr.com و برای تهیه و یا رزرو بلیت آثار نمایشی به صحنه رفته در تئاتر شهر به آدرس www.gishetheater.ir مراجعه کنید.




نظرات کاربران