در حال بارگذاری ...
رییس تئاتر شهر خبر داد

تئاتر شهر در بازسازی سالنی از دست نمی‌دهد/ «قشقایی» و «سایه» بلک‌باکس‌ ویژه می‌شوند

رئیس مجموعه تئاتر شهر درباره سرانجام وضعیت تعداد سالن‌های این مجموعه بعد از بازسازی در حال انجام، تأکید کرد که کارگاه نمایش همچنان در تئاتر شهر وجود خواهد داشت و در بازسازی تعداد سالن‌های مجموعه کم نمی‌شود.

پریسا مقتدی درباره تصمیم‌گیری نهایی درباره تعداد سالن‌هایی که بعد از بازسازی در حال انجام توسط دفتر طرح‌های عمرانی وزارت ارشاد در مجموعه وجود خواهند داشت گفت: با توجه به نظر و دغدغه هنرمندان تئاتر و همچنین تأکید آقای مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد مبنی بر اینکه در صورت رعایت شدن استانداردهای لازم تعداد سالن‌های مجموعه تئاتر شهر حفظ شود، کارشناسان امر بازسازی مجموعه طراحی و برنامه ریزی‌های خود را با لحاظ کردن استانداردهای مورد نیاز به گونه‌ای انجام دادند تا سالنی ازمجموعه کم نشود.

رئیس مجموعه تئاتر شهر تأکید کرد: تصمیمی که در آخرین جلسه با حضور نماینده تام‌الاختیار هنرمندان تئاتر در امر بازسازی، سرپرست دفتر طرح‌های عمرانی و همچنین هنرمندان تئاتر گرفته شد این بود که کارگاه نمایش با حفظ امنیت و استاندارد لازم حفظ شود و تعداد سالن‌های مجموعه تئاتر شهر کم نشوند.

وی درباره تغییراتی که قرار است در سالن‌های قشقایی، سایه و کارگاه نمایش در بازسازی در حال انجام لحاظ شوند، توضیح داد: در این بازسازی قرار است سالن‌های قشقایی و سایه تبدیل به بلک‌ باکس‌هایی خالی شوند که در آن‌ها جایگاه تماشاگران به صورت یک‌سویه ودوسویه قابل چیدن باشند. یعنی کارگردان و گروه نمایش با توجه به طراحی مدنظر خود چیدمان جایگاه تماشاگران را انجام دهند. همچنین امکانات نوری و صوتی این 2 سالن هم برای چیدمان یک‌سویه و دوسویه در نظر گرفته شده‌اند.

مقتدی ادامه داد: کارگاه نمایش هم قرار است تبدیل به بلک‌باکسی خالی برای تمرین گروه‌های نمایشی از صبح تا عصر شود و عصرها با قرار گرفتن جایگاه مخاطب که به صورت متحرک است و همچون سالن‌های قشقایی و سایه بنا به طراحی کارگردان چیدمان آن‌ها انجام می‌شود، سالن به اجراهای متناسب با این پلاتوی تئاتری اختصاص خواهد داشت.

این مدیر تئاتری درباره کاهش یا افزایش ظرفیت سالن‌های سایه و قشقایی بعد از بازسازی مجموعه تئاتر شهر، یادآور شد: اگر قرار باشد چیدمان جایگاه مخاطبان یک‌سویه انجام شود، ظرفیت این 2 سالن زیاد تغییر نخواهد کرد ولی اگر چیدمان جایگاه مخاطبان به شکل دوسویه انجام شود، ظرفیت این 2 سالن کمی افزایش پیدا می‌کنند.

منبع: خبرگزاری مهر




نظرات کاربران