در حال بارگذاری ...
سی و سومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر

تولد دوباره تئاتر فجر در تئاتر شهر

سی و سومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با اجرای سیزده اثر نمایشی در بخش های مختلف صحنه ای، رادیویی و تئاتر خیابانی کار خود را در تالار مختلف آغاز کرد.
به گزارش ستاد خبری سی و سومین جشنواره تئاتر فجر، همزمان با برگزاری این دوره از جشنواره، نمایشگاه عکس و پوستر تئاتر جشنواره نیز با حضور تعدادی از مسوولان، هنرمندان و مخاطبان در تماشاخانه ایرانشهر و خانه هنرمندان ایران گشایش یافت.
در روز نخست این جشنواره، شش نمایش صحنه‌ای، هفت نمایش خیابانی و یک اثر رادیویی، اجرا ‌شدند که براین اساس نمایش « به اتفاق خانواده» نوشته و کار رسول کاهانی که در بخش های «نسل نو» و «مسابقه تازه های تئاتر ایران» حضور دارد از ساعت 18 در تالار استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به صحنه رفت .اجرای دوم این نمایش از ساعت 20 پذیرای هیات داوران جشنواره و علاقه مندان به تئاتر بود.
در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر، نمایش «دیده بانان» نوشته پیر روبر لوکلرک و کارگردانی محمدرضا خاکی پذیرای علاقه مندان، هنرمندان و اعضای هئیت داوران بود، این در حالی است که نمایش «مرگ فروشنده» نوشته آرتور میلر و کارگردانی نادر برهانی مرند هم که در طول اجرای خود در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر با استقبال خوب تماشاگران مواجه شده بود، در اولین روز از جشنواره برای علاقه مندان و هئیت داوران به صحنه رفت. ، این دو اثر نمایشی در بخش های «مرور تئاتر ایران در سال 1393» و «مسابقه بین الملل» سی و سومین جشنواره تئاتر فجر روی صحنه رفتند.
اجراهای خیابانی سی و سومین جشنواره تئاتر فجر، با نمایش‌های خیابانی «تابوتی له تاوان» نوشته و کار عزیز زادسر از مریوان ساعت 16، «نگرانم» نوشته و کار احمد صمیمی از تهران از ساعت 16:30، «ذات انسان در طبیعت» نوشته و کار سوران حسینی از مریوان از ساعت 17 و «آگهی فروش، استخدام» نوشته پروانه علی ضامنی و کارگردانی مسعود مهرابی از تهران ساعت 18 در محوطه مجموعه تئاتر شهر اجرا شدند و با استقبال خوب مخاطبان مواجه شدند.
همچنین در محوطه خانه هنرمندان ایران، نمایش‌های «آقای سیگار» نوشته و کار علی اصغر خطیب زاده از دامغان ، «نی نی اخاذه و مداد رنگی» نوشته کاوه مهدوی و کارگردانی مریم خاکسار تهرانی از تهران در خانه هنرمندان ایران برای علاقه مندان اجرا شد.
محوطه برج میلاد نیز با نمایش خیابانی «ستاره» نوشته سامان خلیلیان و کار گروهی از پیشوا، میزبان تماشاگران بود.
همچنین در نخستین روز سی و سومین جشنواره تئاتر فجر نمایش رادیویی «دیوار گذر» نوشته و کارگردانی کامیار محبی در تماشاخانه سه نقطه برای علاقه مندان به این شیوه نمایشی اجرا شد.
غلامرضا تاج گردون نماینده مجلس شورای اسلامی، ، امید کریمیان نماینده مریوان در مجلس شورای اسلامی، ولی الله شجاع پوریان عضو شورای اسلامی شهر تهران ، ایرج راد، اعضای گروه نمایش«بازار» از عمان، جهانبخش سلطانی، حمید پورآذری، رضا دادویی، جواد طوسی، اردشیر صالح پور، خسرو احمدی، عنایت الله بخشی مهمانان ویژه نخستین روز از سی و سومین جشنواره تئاتر فجر بودند.
براساس این گزارش در نخستین روز سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر بیش از سه هزار نفر از هنرمندان و علاقه مندان تئاتر به تماشای نمایش های اجرا شده نشستند. همچنین 150 نفر از فعالان حوزه گرافیک و عکاسی، هنرمندان و علاقه مندان در افتتاح نمایشگاه های عکس و پوستر این جشنواره، اردشیر صالح پور، دبیر جشنواره را همراهی می کردند.




نظرات کاربران