در حال بارگذاری ...
عضو شورای اسلامی شهر تهران:

جشنواره تئاتر فجر در کاهش آسیب های اجتماعی نقش تعیین کننده دارد

عضو شورای اسلامی شهر تهران معتقد است جشنواره بین المللی تئاتر فجر یکی از مهم ترین رویدادهای فرهنگی هنری کشور در کاهش آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی است که باید بیشتر از اینها مورد توجه مسوولان فرهنگی قرار گیرد.

به گزارش ستاد خبری سی و سومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، ولی الله شجاع پوریان با بیان این مطلب در حاشیه بازدید از اجراهای صحنه های این دوره از جشنواره توضیح داد: شورای شهر یک نهاد اجتماعی است که به محورهای مختلف آسیب های اجتماعی چون طلاق، بزهکاری و ناهنجاری های اجتماعی توجه خاصی داشته و دارد. از این جهت رخدادهای فرهنگی چون جشنواره تئاتر فجر داری این مزیت هستند که علاوه بر تفریح و تفرج سالم برای خانواده ها، دارای پیام هایی غیر مستقیم در قالب هنر از سوی صاحبان اثر برای مخاطبان است که به طور حتم تاثیر مثبت بلند مدت خود را در آسیب های اجتماعی نشان خواهد داد.

وی ادامه داد: متولیان فرهنگی برای رفع معضلات و ناهنجاری های اجتماعی می توانند یارانه فرهنگی بپردازند تا بتوان هویت فرهنگی کشور را بازسازی و ذهن جوانان را به این مقوله معطوف کرد و البته از عمیق شدن گسلی که میان نسل اول انقلاب و نسل کنونی اتفاق افتاده است جلوگیری کرد.

شجاع پوریان با تاکید بر پرداخت هنری به هویت های فرهنگی ، یادآور شد: به طور حتم نمی توان به شکل دستوری و آمرانه این هویت فرهنگی را به نسل جدید منتقل کرد. ما نباید فراموش کنیم که برگزاری جشنواره هایی مانند تئاتر فجر در سالگرد پیروزی انقلاب برگزار می شوند که همین عناصر حامل و یادآور ارزش ها و خاطرات این دوران شکوهمند برای مخاطبان و علاقه مندان خواهد بود.

عضو اسبق کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تعامل میان مسئولان و هنرمندان را یک امر مبارک دانست و تاکید کرد: شورای شهر به علت ماهیت اجتماعی و فرهنگی خودش و دوری از برخی شائبه های سیاسی تا اندازه ای توانسته نگاه معتمدانه هنرمندان را به خود جذب کند که با توجه به حضور افراد فرهنگی در شورای شهر فعلی این اعتماد و اطمینان حاصل شده است و هنرمندان با آرامش بهتری با مسئولان شورای شهر به تعامل می پردازند.

وی با توصیه به مسوولان برای حضور در رویدادها و مکان های فرهنگی و تعامل با مخاطبان، آن را دارای برکاتی بییشمار دانست و تاکید کرد که این حضور مسئولان باعث ایجاد این تفکر در جامعه می شود که مسئولان آن با مقوله فرهنگ و هنر آشنایی دارند و نقطه نظرات افراد را بدون واسطه خواهند شنید.




نظرات کاربران