در حال بارگذاری ...
سی و سومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر

استقبال بیش از چهار هزار تماشاگر از نمایش‌های مختلف

در دومین روز از برگزاری سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، بیش از چهار هزار نفر به تماشای نمایش‌های صحنه‌ای نشستند.

پنجشنبه دوم بهمن، 16 اثر نمایشی در بخش‌های مختلف، میزبان حضور پرتعداد و گرم تماشاگران شدند.

دومین روز جشنواره با هشت نمایش صحنه‌ای، هفت اجرای خیابانی و یک اثر رادیویی، میزبان علاقه‌مندان به تئاتر بود. علاوه بر استقبال مخاطبان از آثار خیابانی و رادیویی، اجراهای صحنه‌ای نیز تماشاگران بسیاری را به خود جذب کردند؛ به گونه‌ای که در تعدادی از سالن‌ها، با پر شدن صندلی‌ها، علاقه‌مندان روی زمین نشستند.

تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر، میزبان نمایش «کودک وحشی» به نویسندگی برونو کستن و کارگردانی مری پرووانس از فرانسه بود که جمعی از کارکنان سفارت فرانسه مهمان ویژه این نمایش بخش بین‌الملل بودند.

در تالار چهارسو، نمایش «گفتگوی فراریان» به نویسندگی محمد زارعی و کارگردانی میلاد شجره روی صحنه رفت. این نمایش، روایت‌گر داستان یک گروه تئاتر است، آنها قصد دارند با تمرین یک نمایش، آن‌را به صحنه برده و در معرض دید تماشاگران قرار دهند. حضور یک دوست، اتفاقاتی جدیدی را در روابط گروه تئاتر به وجود می آورد.

تماشاخانه ایرانشهر در روز دوم اجرای نمایش‌های صحنه‌ای جشنواره سی‌و‌سوم فجر، میزبان دو نمایش صحنه‌ای بود. نمایش «سیارود» به نویسندگی و کارگردانی سینا شفیعی در سالن استاد ناظر‌زاده کرمانی و نمایش «کمپلکس اودیسه» به نویسندگی و کارگردانی فلیکس میتاس اُت از آلمان در تالار استاد سمندریان به اجرا در‌آمدند. سفیر و رایزن فرهنگی کشور آلمان تماشاگران ویژه این نمایش بودند.

عصر پنجشنبه، چهار نمایش خیابانی «هیلانه» به نویسندگی و کارگردانی علی عمرانی ، «آقای سیگار» به نویسندگی و کارگردانی علی اصغر خطیب‌زاده ، «ستاره» به نویسندگی سامان خلیلیان و به عنوان کار گروهی و «پرس سیور» به نویسندگی و کارگردانی مجتبی مرادی نیز در محوطه مجموعه تئاتر شهر به اجرا در ‌آمدند.

همچنین دو نمایش خیابانی «ذات انسان در طبیعت» به نویسندگی و کارگردانی سوران حسینی و «تابوتی له تاوان» کار عزیز زادسر در خانه هنرمندان ایران اجرا شدند. محوطه برج میلاد نیز میزبان نمایش خیابانی «پازل زندگی» به نویسندگی و کارگردانی امیرحسین شفیعی بود.

نمایش رادیویی «خیال روی خط خنجر» به نویسندگی و کارگردانی میلاد اکبرنژاد و تهیه کنندگی محمدجواد حسن‌شاهی نیز در تماشاخانه سه نقطه تالار استاد رکن‌الدین‌خسروی برای برای علاقه‌مندان به این شیوه نمایشی اجرا شد.

سفیر آلمان و ژاپن در ایران، رایزن فرهنگی سفارت آلمان، جمعی از کارکنان سفارت فرانسه ،گلاب آدینه ، محمود فرهنگ، منصور خلج، ایرج محمدی، شکوفه ماسوری، سهیلا گلستانی، جمشید جهانزاده، رویا بختیاری، علی موذنی بخشی از مهمانان ویژه دومین روز از سی‌و‌سومین جشنواره تئاتر فجر بودند.

براساس این گزارش، در دومین روز سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، بیش از چهار هزار نفر از هنرمندان و علاقه‌مندان تئاتر به تماشای نمایش‌های صحنه‌ای نشستند .

سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری اردشیر صالح‌پور، تا 12 بهمن ماه ادامه می‌یابد.




نظرات کاربران