در حال بارگذاری ...

16 نمایش در سالن‌های شهر تهران روی صحنه می‌رود

سالن‌های نمایشی شهر تهران شامل مجموعه تئاتر شهر، مولوی، ایرانشهر، سنگلج، خانه نمایش، تالارهای مهر، هنر و محراب و مرکز تولید تئاتر کانون این هفته میزبان 16 نمایش هستند.

به گزارش سایت خبری تئاتر شهر در هفته جاری سالن‌های تئاتری تهران با میزبانی آثار مختلف نمایشی فعالیت خود را ادامه می‌دهند و در پایان هفته با آغاز چهاردهمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی سنتی مجموعه‌های تئاتر شهر، ایرانشهر و سنگلج به میزبانی آثار صحنه‌ای حاضر در این دوره از جشنواره می‌روند.

مجموعه تئاتر شهر در این هفته میزبان 5 اثر نمایشی است. سالن 579 نفری اصلی مجموعه همچون هفته گذشته پذیرای نمایش "مرغ مینا" نوشته محمد ابراهیمیان و کارگردانی تاجبخش فناییان است. این نمایش نوشته محمد ابراهیمیان و روایتگر زندگی رودکی شاعر پارسی‌گوی سده چهارم هجری است که داستانی عشقی را در پس‌زمینه دنبال می‌کند.

رضا رویگری، کاظم بلوچی، جلیل فرجاد، رحیم نوروزی، مینو زاهدی و احمد علامه دهر بازیگران "مرغ مینا" هستند که در قالبی موزیکال و مینیاتوری طراحی شده است. خسرو خورشیدی طراحی صحنه این نمایش را برعهده دارد.

"مرغ مینا" که از پنجم تیرماه اجرای خود را آغاز کرده با 24 اجرا پذیرای چهار هزار و 266 تماشاگر بوده است. این نمایش ساعت 19:30 به روی صحنه می‌رود.

"اهل قبور" نوشته و کار حسین کیانی نیز این هفته در تالار چهارسو اجرا می‌شود. نمایش فضایی معاصر و امروزی دارد و به آدم‌های آسیب‌پذیر طبقه متوسط جامعه می‌پردازد. "اهل قبور" داستان خانواده‌ای است که در کارهای ساختمانی فعالیت می‌کنند و در مسیر کار خود به پروژه‌ای خاص و عجیب در منطقه‌ای مرزی برخورد می‌کنند.

سیامک صفری، فریده سپاه‌‌منصور، الهام پاوه‌نژاد،‌ مهدی پاکدل، امیررضا دلاوری، شهرام حقیقت‌دوست، علیرضا محمدی، رویا میرعلمی و حمیدرضا آذرنگ بازیگران نمایش "اهل قبور" هستند که از هشتم تیرماه در تالار 122 نفری چهارسو روی صحنه رفته با 24 اجرا سه هزار و 187 تماشاگر داشته است. این نمایش ساعت 19:30 به روی صحنه می‌رود.

تالار 115 نفری قشقایی این  هفته میزبان نمایش "شهر شطرنجی" رضا حامدی‌خواه است که از 31 تیرماه اجرای خود را آغاز کرده و به ماجرای بی‌توجهی به تئاتر پارس و بازیگران نمایش‌های شادی‌آور ایرانی می‌پردازد. این نمایش که نوشته فرهاد نقدعلی است با حضور بازیگرانی چون مهرداد ضیایی،‌ مهرخ افضلی و آشا محرابی ساعت 20 به روی صحنه می‌رود. "شهر شطرنجی" با 3 اجرا 139 تماشاگر داشته است.

نمایش "پیچ تند" کتایون فیض مرندی نیز که از 30 تیرماه در سالن 103 سایه تئاتر شهر به روی صحنه رفته در هفته جاری به اجراهای خود ادامه می‌دهد. "پیچ تند" نوشته آرش عباسی روایتگر زندگی خانواده‌ای ارمنی در آخرین روزهای تابستان سال 1367 که با بازی الهام کردا، ناهید مسلمی، رویا بختیاری و علی سرابی ساعت 19 اجرا می‌شود.

در این هفته کارگاه نمایش همچنان پذیرای نمایش "اوسنه گم شده" مریم معینی  خواهد بود که از 21 تیرماه اجرای خود را آغاز کرده است. این نمایش به صورت عروسکی- زنده ساعت 18 اجرا می‌شوند و هادی عرب نرمی طراحی عروسک‌‌ها را بر عهده دارد و مرضیه سرمشقی، علی ابوالخیریان، حسام‌الدین حسام و هادی عرب نرمی گروه سازنده عروسک‌ها هستند.
مجتبی معاف، غزاله مرادیان، مرضیه سرمشقی، مونا کیانی‌‌فر، وحید آقاپور، ملیحه رضاخان، محمد ریوندی و پگاه خورطلب جان‌دهندگان این نمایش هستند. "اوسنه گم شده" با 11 اجرا 306 تماشاگر داشته است.

تالار مولوی نیز این هفته میزبان سه اثر نمایشی است. سالن اصلی مجموعه ساعت 17:30 میزبان نمایش "آسمان روزهای برفی" نوشته محمد چرمشیر و کارگردانی محمد عاقبتی است. "آسمان روزهای برفی" کاری از گروه تئاتر "لیو" و بازخوانی تازه‌ای از داستان "بانی و کلاید" نوشته رابرت بنتن و دیوید نیومن است که با حضور بازیگرانی چون حسن معجونی و نگار عابدی اجرا می‌شود.

این تالار ساعت 20:30 نیز میزبان نمایش "ملا نصرالدین" کاری از گروه تئاتر "دن کیشوت" به کارگردانی علی‌اصغر دشتی است. فاطمه نقوی، هدایت هاشمی،‌ نگار عابدی، عباس حبیبی، علی شمش، رامین سیاردشتی،‌ فریبا کامکار و ستاره پسیانی از بازیگران "ملا نصرالدین" هستند.

تالار کوچک مولوی نیز در این هفته میزبان نمایش"آدم، آدم است" نوشته برتولت برشت و به کارگردانی ندا شاهرخی خواهد بود. این نمایش ساعت 30/19 روی صحنه خواهد رفت.

تماشاخانه ایرانشهر این هفته میزبان دو نمایش است. در سالن شماره یک نمایش "عدالت‌خانه" به کارگردانی حمیدرضا آذرنگ ساعت 19:30 به روی صحنه می‌رود. "عدالتخانه" داستان دو بردار است که در انتهای دوره قاجار و آغاز دوره پهلوی زندگی می‌کنند. این دو با وجود زندگی 25 ساله در خانه پدری میان خانه یکدیگر دیوار کشیده و 25 سال همدیگر را ندیده‌اند.

این نمایش در فضایی طنز به نقد فضای سیاسی اجتماعی آن دوره می‌پردازد. افشین زارعی، آذر خوارزمی،‌ عصمت رضاپور، گیتی قاسمی، سلمان خطی، مهدی حاجیان، مهدی بوسلیک و شبنم خضلی بازیگران "عدالتخانه" هستند.

سالن شماره 2 ایرانشهر نیز میزبان نمایش "سگ سکوت" آروند دشت‌آرای است که ساعت 20:30 اجرا می‌شود. تازه‌ترین اثر نمایشی گروه تئاتر ویرگول با حضور بازیگرانی چون حامد بهداد، پانته‌آ بهرام و باران کوثری روی صحنه می‌رود. "سگ سکوت" نوشته طلا معتضدی و داستان بازگشت عطا شخصیت اصلی نمایش به خانه پدری و اتفاق‌هایی عجیب است که در آن خانه رخ می‌دهد.

نمایش "قلنج" نوشته داود فتحعلی‌بیگی و به کارگردانی حسین بابایی در این هفته در تماشاخانه سنگلج اجرا می‌شود. این نمایش با حضور سعدی افشار به صورت تخته حوضی اجرا می‌شود و ساعت 19 پذیرای علاقه‌مندان به تئاتر خواهد بود.

تالار وحدت بنیاد فرهنگی هنری رودکی نیز همچنان میزبان نمایش "هفت خوان رستم" پری صابری است. در این نمایش که با تلفیق تکنیک‌ ویدئو آرت با نقالی و آئین‌های زورخانه‌ای اجرا می‌شود، محمد احدی،‌ پرویز بزرگی و ایده ابوطالبی حضور دارند. "هفت خوان رستم" ساعت 18:30 به روی صحنه می‌رود.

خانه نمایش اداره برنامه‌های تئاتر هم میزبان نمایش"ماه در قاب" نوشته سیدعلی موسویان و کارگردانی محمد بی‌ریا است که با بازی امیر کربلایی‌زاده ساعت 18 اجرا می‌شود. این نمایش از آثار برگزیده ششمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی است.

نمایش "شکار بزرگ شنبه" شهرام کرمی اثری که همچون هفته گذشته ساعت 19 در تالار هنر اجرا می‌شود. نمایش داستان پدر و پسری است که می‌خواهند بزرگترین حیوان دنیا را شکار کنند و در این راه پسر به شناختی بیشتر از زندگی می‌رسد. آرش نوذری، مجید تفرشی، هومن خدادوست، مهناز انسانی و آیدا صادقی بازیگران، سیروس همتی مدیر اجرا و محمد فرشته‌نژاد آهنگساز این نمایش هستند.

مرکز تولید تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در هفته جاری میزبان نمایش "گل" نوشته و کار جعفر مهیاری است. نمایش "گل" ویژه کودکان و نوجوانان روایتگر زندگی گلی است که دو پسر قصد چیدن آن را دارند. گل برای زنده ماندن تلاش می‌کند اما در نهایت دو پسر موفق می‌شوند و ... سعید ابک، اصغر صابری،‌ بهاره دانشگر و بازیگر خردسال آناهیتا سهرابی در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

تالار مهر حوزه هنری هم این هفته پذیرای نمایش "داستان عامه پسند" نوشته و کار آرش عباسی است که ساعت 19 به روی صحنه می‌رود. محمد عسگری،‌ مهران نائل و رویا دعوتی بازیگران این اثر نمایشی هستند. تالار محراب نیز میزبان نمایش"مشکی" نوشته محمدرضا اکبری و کارگردانی سیاوش اکبری‌صفت است. این نمایش مذهبی ساعت 19 در این تالار روی صحنه می‌رود.




نظرات کاربران