در حال بارگذاری ...

تا پایان سال جاری در تالار محراب 26 نمایش اجرا می شود

به گزارش سایت خبری تئاتر شهر در مراسمی که صبح امروز در تالار محراب برگزار شد، فعالیت‌های نمایشی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان تهران در تالار تازه احیا شده محراب تشریح شد.

دراین مراسم با حضور "سیداحمد حسینی" سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، "عبدالرضا علی‌پناه" سرپرست معاونت مشارکت‌های مردمی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و "مهرداد کوروش‌نیا " مدیر هنری تالار محراب برگزار شد سیداحمد حسینی گفت: براساس تفاهم‌نامه‌ای که با مرکز هنرهای نمایشی به تازگی به امضا رسیده است  13 گروه نمایشی از شهرستان تهران در 6 ماهه اول امسال نمایش‌های خود را در این تالار اجرا می کنندو برای 6 ماهه دوم نیز 10 گروه دیگر به این تعداد اضافه شده است .
سرپرست اداره کل ارشاد استان تهران افزود:برای هر گروه تعداد 12 اجرا در نظر گرفته شده و تاکنون حضور 3 نمایش از ساوجبلاغ ، 5 نمایش از کرج ، 2 نمایش از ری ، 1 نمایش از ورامین و 2 نمایش از رباط ‌کریم قطعی شده است.
حسینی در ادامه افزود:ما تصمیم داریم که تالار محراب را به عنوان یکی از قطب‌های تئاتر ایران برای خدمت به هنرمندان شهرستان تبدیل کنیم و برای این کار ، گروهی تخصصی و آگاه به تئاتر استان تهران در تالار مستقر شده‌اند.
وی با اعلام استقرار دبیرخانه جشنواره تئاتر استانی در تالار محراب گفت : یکی دیگر از فعالیت تالار محراب برگزاری جشنواره تئاتر استانی است که از 28 تا 30 آبان ماه برگزار می‌شود.

وی گفت : تاکنون حداکثر 30 متن پذیرفته شده که تا هفته اول مهر ماه اعلام می‌شود و فهرست نهایی آثار تا 17 آبان ماه معرفی خواهد ‌شد.
حسینی در ادامه اظهار داشت :در حال حاضر دو کارگاه تمرین در این تالار آماده کار است که 15 گروه نمایشی در آن جا تمرین می‌کنند.
وی راه‌اندازی کتابخانه تخصصی تئاتر را از دیگر اقدامات تالار محراب برشمرد و گفت:حوزه تئاتر دارای بیشترین سطح مطالعه است و ما برای خدمت به علاقه‌مندان در صدد راه‌اندازی کتابخانه تخصصی تئاتر برآمدیم.
حسینی در ادامه افزود  : قرار است که این تالار دارای دو سالن برای اجرای نمایش باشد که سالن کوچک آن به زودی برای اجرا آماده می‌شود.

 همچنین از دیگر برنامه‌های تالار محراب برگزاری نشست‌های تخصصی و جلسات نقد و بررسی آثار و برگزاری جشنواره نمایشنامه‌خوانی است که از مهر‌ماه به صورت هفتگی اجرا می‌شود.

وی گفت : هدف از چنین برنامه‌ای معرفی نمایشنامه‌های برتر است که البته در این زمینه اولویت با متون شهرستانی است.
حسینی خاطر نشان کرد : راه‌اندازی آرشیو فیلم و برگزاری کلاس‌های آموزشی به صورت خاص از دیگر برنامه‌هایی است که در دستور کار این تالار قرار دارد.
وی در توضیح علت تاخیر در روند تکمیل تکیه تالار محراب گفت : این تکیه به صورت مشترک با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روند تکمیلی خود را طی می‌کند. بدین صورت که اداره کل استان تهران از بودجه استانی و وزارت‌خانه از بودجه ملی برای تکمیل این محل استفاده می‌کنند. به هر حال قرار است این پروژه تا پایان امسال تکمیل شود.

 




نظرات کاربران (68)