در حال بارگذاری ...
نویسنده و کارگردان نمایش «هام»:

واکنش تماشاگران من را متعجب کرده است/ تلاش برای یک اجرای آبرومند

نویسنده و کارگردان نمایش «هام» با اشاره به انگیزه ها و دغدغه های خود برای به صحنه بردن این اثر نمایشی از واکنش و بازخورد جالب توجه مخاطبان نسبت به این اثر نمایشی سخن گفت.

به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، عباس عبدالله زاده نویسنده و کارگردان نمایش «هام» که این روزها در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر به صحنه رفته با اشاره به بازخوردی که این اثر میان تماشاگران داشته ، بیان کرد: بدون هرگونه اغرق و شعاری باید بگویم واکنشی که طی روزهای اخیر از تماشاگران نمایش «هام» دریافت کردم واکنش مناسبی بوده که برای من بسیار لذت بخش و پرهیجان بود. این در حالی است که هر تماشاگری که برای دیدن این نمایش به تالار سایه می آید دارای نگاه زیبایی شناسانه ای است که از نگاه و منظر خود به زوایای مختلف اثر می پردازد و چه بهتر که این دیدگاه مطابق با سلیقه او باشد موضوعی که خوشبختانه در اجرای نمایش «هام» دیده می شود و من از این اتفاق بسیار خوشحالم.

وی ادامه داد: یکی دیگر از نکاتی که برای من جالب توجه بود فضای نمایشنامه است که در نگاه اول به نظر می آید از محتوای سنگین و پرحجمی برخوردار است اما برای من این موضوع بسیار شگفت انگیز است که مخاطبان جوان نمایش «هام» نسبت به تماشاگرانی که از شرایط سنی بالاتری برخوردارند با اثر ارتباط بهتری می گیرند و به هیچ عنوان تصور نمی کنند که فضای متن سنگین و غیرقابل فهم است. جالب تر اینکه بسیاری از دوستان همکاری که پس از دیدن نمایش با من گفت و گو می کنند از صقیل بودن متن حرف می زنند و این بسیار نکته مهم و جالب توجهی است که اثر توانسته با این حجم سنگین با مفهوم نمایشنامه ارتباط بگیرد.

عبدالله زاده افزود: متن نمایشنامه «هام» با وجود اینکه از چارچوب سنگینی به لحاظ مفهومی برخوردار است اما تلاش می کند تا داستان و روایت نمایش را به روانی برای تماشاگر بازگو کند و این همان نکته ای بود که من در نگارش این نمایشنامه به آن توجه داشتم. من بر این باورم که اهل اندیشه هم وقتی با متن مواجه شود متوجه مفاهیم تجردی کار نیز می شود. این نشانه هایی که من از تماشاگر دریافت کردم واقعا خالصانه بوده که من به عنوان نویسنده و کارگردان و سایر عوامل گروه تلاش کردند تا کار آبرومندی را به مخاطبان عرضه کنند. البته که در این راه به نواقص و معایبی که وجود دارد قطعا واقفیم و کوشش می کنیم تا در هر اجرا نسبت به رفع این معایب در حد توان اقدام کنیم.

نویسنده و کارگردان نمایش «هام» در بخش دیگری از صحبت های خود به چهره پردازی متفاوت این اثر نمایشی اشاره کرد و گفت: اقتضای متن و شکل اجرا طوری بود که باید روی چهره پردازی و حتی طراحی لباس کار ویژه ای صورت می گرفت. ما به دلیل تفکیکی که در شخصیت های نمایش از جمله جنیان و آدم ها داشتیم می بایست فضای کار را طوری طراحی می کردیم این جداسازی کاملا در نگاه تماشاگر اتفاق بیفتد. موضوعی که هم در طراحی چهره پردازی و لباس و هم در نوع بازی شخصیت ها به آن توجه ویژه ای داشتیم.
وی در بخش پایانی صحبت های خود عنوان کرد: برای به صحنه بردن نمایش «هام» بیش از چهار ماه تمرین کردیم و من از گروه اجرایی نمایش صمیمانه قدردانی می کنم که طی این مدت تمام همیاری و کمک خود را انجام دادند که کار آبرومندی پیش روی مخاطبان مجموعه تئاتر شهر قرار بگیرد.

نمایش «هام» به نویسندگی و کارگردانی عباس عبدالله زاده هر روز ساعت 20 با بازی سروش طاهری، آرزو نبوت، مانلی حسین پور، حسین شفیعی، میر نادر مظلومی، حسین پورکریمی، روزبه حصاری، شادی امیری، هدیه آزاده، احمد داوی، افشین غیاثی، زهره بختیاری، مژگان حسین زاه، عرفان حق روستا، عسل احمد نیا، یاسمن جعفری، آذین باقریان، لادن عسگری، آزاده چهره قانی، حسنا قنبری، پارسا قربانپور، علیرضا موسوی در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می رود.




نظرات کاربران